Страницы

Дякую, що завітали на мій блог! Сподіваюся, що подана інформація стане вам у нагоді!

Для вас, батьки

Шановні батьки!
Ви – найближчі  люди для Вашої дитини, тому підтримка, віра, любов і безпосередня участь у її навчанні, вихованні та розвитку є надзвичайно важливими. Допоможіть своїй дитині зростати творчою, натхненною, неповторною особистістю з активною життєвою позицією, зростати сильною і впевненою у собі.
Розвивайте волю дитини, привчайте до режиму дня, емоційно забарвлюйте її навчальну діяльність. З розумінням ставтеся до дитячих жартів та пустощів, використовуйте гумор з метою розрядки та привернення уваги дитини. Намагайтеся зрозуміти її дитячі проблеми і допоможіть розв’язати їх.
Пам’ятайте, що здоров’я Вашої дитини у Ваших руках. Систематично нагадуйте дитині правила безпечної поведінки у побуті та на вулиці, у громадських місцях, на дорозі, на воді. Розповідайте по важливість здорового способу життя, намагайтеся буди в усьому прикладом.
Будь ласка, приділяйте більше уваги духовно-моральному, культурному розвитку Вашої дитини.  Найбільшого, чого вона потребує, – це спілкування з Вами, почуття захищеності та щирої любові, адже у дитинстві та юності дитина дивиться на світ частково Вашими очима. 
 Ми з Вами – партнери у нелегкій, але дуже важливій справі. Справі виховання наших дітей. Тож, прислухайтесь до наших порад. А ми, в свою чергу, готові почути Ваші побажання. Вірю в успіх нашої спільної роботи.Нехай  світ Вашої дитини буде наповнений красою, добром, гармонією!



Батьківський катехизис

(закони добре організованого виховання дитини)


  1. Пам’ятайте, що навчання – один з найвибагливіших видів праці, а розумові сили і можливості дітей неоднакові.
  2. Не треба вимагати від дитини неможливого. Під час навчання важливо визначити, на що здатна дитина даної миті та як розвинути її розумові здібності.
  3. Навчання не сприяє розвиткові дитини, якщо супроводжується механічним повторенням, зубрінням, а не вимагає напруження розумових сил, пізнавальної активності, думки та дії.
  4. Найпростіший метод виховання, який не потребує ані часу, ані розуму, - покарати дитину, а відтак озлобити чи навіть зламати її. Уникайте надмірного опікування, викриків, примусу й наказових інтонацій. Все це зумовлює протидію з боку дитини, спричиняє психічні травми, вбиває в ній бажання й цікавість до навчання.
  5. Розвивайте інтелектуальні прагнення, ініціативу та самостійність дитини.
  6. Пам’ятайте, що, згідно з науково обґрунтованими нормами, дитині на виконання домашніх завдань дається: до 1 год. (1 клас), до 1,5 год. (2 клас), до 2 год. (3-4 класи), до 2,5 год. (5-6 класи), 3 год. (7 клас), 4 год. (8 клас) і т.д. Привчайте дітей користуватись годинником і не дозволяйте їм просиджувати за домашніми завданнями понад норму встановленого терміну. Це тільки шкодить їхньому здоров’ю й погано позначається на розумовому розвитку.
  7. Не змушуйте дитину писати спершу в чернетці, а потім переписувати в зошит виконані завдання. Це призводить до перевтоми дитини і негативного ставлення до навчання.
  8. Не хвилюйтесь, якщо Ваша дитина одержить за виконану роботу не таку оцінку, якої б Вам хотілось. По-перше, оцінка має виховне значення, по-друге, це не остання робота й не остання оцінка.
  9. Дайте дитині можливість самостійно пізнати радість успіху в навчанні, визначити індивідуальну стежку розумової праці.
  10. Перевіряйте домашні завдання, виконанні дитиною. Але Вашими оцінками мають бути: «задоволений», «не задоволений», можна додати слово «дуже». І будьте певні: завтра дитина буде працювати старанніше, аби побачити Ваше задоволення.
  11. Здоров’я дитини – «крихка кришталева кулька», і тримають її три атланти: спадковість, спосіб життя і середовище. Організуйте правильний розпорядок життя дитини: харчування, навчання й відпочинок.
  12. Обов’язково помічайте навіть незначні успіхи дитини, спонукайте її до сумлінного навчання і гарної поведінки. Використовуйте для цього підбадьорюючі слова, поцілунки, різні види морального й матеріального заохочення.
  13. Батько і мати – найкращі вихователі, і тому вони мають впливи на поведінку своєї дитини навіть тоді, коли ї немає вдома. Пам’ятайте, що дитина – дзеркало життя своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так само і в дітях відбивається моральна чистота батька й матері. Майбутнє належить тільки дітям. Робіть все, щоб дитинство і майбутнє ваших дітей були прекрасними. 








Поради батькам про виховання підлітка

Поради батькам про виховання підлітка



Виховання підлітка – дуже складне завдання. У цьому віці діти, з одного боку, вже перестали бути залежними від вас малюками, а з іншого – ще не перетворились на дорослих молодих людей. Ця перехідна фаза приносить проблеми як батькам, так і самим підліткам. Проте за допомогою терпіння й корисних порад, викладених нижче, ви зможете успішно подолати цей період життя дитини й перетворити вашого підлітка на впевнену молоду людину.

Десять корисних порад, які допоможуть вам зміцнити й оздоровити ваші стосунки з підлітком.

Будьте не батьками, а друзями


Час балувати дитину минув! Будьте більше друзями, ніж батьками. На цьому етапі дуже важливо, щоб ваша дитина усвідомила, що ви любите її та дбаєте про неї. Замість того щоб виносити догани за помилки, продемонструйте підлітку, що ви розумієте ситуацію й завжди готові його підтримати. Це одна з найкращих порад про виховання підлітків, яку вам варто прийняти.





Поважайте особистий простір підлітка

Секрети складають більшу частину життя підлітка. Як батькам вам необхідно знати всі таємниці життя вашої дитини, але іноді їй необхідно надавати особистий простір та уникати втручання в її світ. Нехай ваша дитина приходить до вас тоді, коли вона дійсно потребує цього.

Підготуйте себе до особливостей підліткового періоду

Підліток – це вже не дитина, тому треба певною мірою готувати себе до його виховання. Читайте книги або пригадуйте свої підліткові роки й те, як ви справлялися зі змінами у вашому житті. Чим більше ви дізнаєтесь, вивчите й проявите емпатії, тим краще зможете зрозуміти вашого підлітка та його проблеми.

Дисциплінуйте, а не карайте

Коли ви намагаєтесь установити певні стандарти поведінки підлітка, не будьте нав'язливими. Обговоріть з дитиною дисциплінарні моменти й візьміть до уваги її думку. Поясніть, чому необхідно встановити правила дисципліни та яку користь вони принесуть їй. Дуже важливо дати підлітку можливість висловити свою точку зору перед установленням будь-яких дисциплінарних правил.

Прищеплюйте почуття відповідальності

У деяких культурах підліток уважається вже дорослим. Це сприятливий час, щоби зміцнити його почуття відповідальності. Спробуйте покласти на нього більше домашніх обов'язків, а також надайте йому можливість самому справлятися з ними. Це повинно вселити в підлітка почуття відповідальності та впевненості в собі.

Знайдіть час для систематичного довірливого спілкування з підлітком

Підлітки, як відомо, народ украй нетовариський, тому батьки просто зобов'язані забезпечити систематичне спілкування з дитиною. Незалежно від напруженого робочого графіка й ділового способу життя, батьки повинні знаходити час вільно спілкуватися зі своїми дітьми і співпереживати їхні життєві перипетії. Це може бути будь-який час: під час сніданку, удень або в кінці дня за вечерею.

Дійте превентивно, з урахуванням прогнозу розвитку подій

Шукайте відповідний час, щоби порозмовляти з вашою дитиною про важливі для неї запитання, які вона часто не у змозі поставити, або просто соромиться зробити це. Це може бути тактовна розмова про музичні переваги або серйозне обговорення таких тем, як період статевого дозрівання чи інтимне життя. Намагайтеся чітко відповідати на запитання підлітка, не намагайтесь ухилитись або давати завуальовані відповіді.

Будьте свідомими й обережними

Необхідно надати підлітку особистий простір, але в той же час важливо взяти за правило дізнаватись (непомітно дізнаватися) про ті місця, які він відвідує, і про його компанію. Це не означає, що ви повинні шпигувати за своїм підлітком і підслуховувати його розмови. Ви повинні бути відкритим до спілкування, щоб дитина не боялася звертатись до вас.

Будьте милосердними і співчутливими

Перед тим як суворо відчитати підлітка, постарайтесь поставити себе на його місце. Будьте розсудливими, дотримуйтеся правил і дисципліни. Важливо бути привітним, терплячим і здатним зрозуміти. Намагаючись дисциплінувати підлітка, ніколи не застосовуйте силу й не завдавайте фізичної шкоди його здоров'ю. Дослідження довели, що озлоблені та скривджені підлітки зазвичай виростають неповноцінними й навіть жорстокими дорослими.

Будьте гідні наслідування

Навіть у підлітковому віці діти наслідують батьків просто тому, що батьки – це єдина константа в їхньому мінливому світі. Якщо існує невідповідність між тим, що ви кажете, й тим, що ви робите, підліток легко визначить фальш. Тому завжди намагайтесь бути прикладом для наслідування – тим, кого підліток з радістю копіює.

Виховання підлітка вимагає більше турботи, ніж будь-який інший період виховання. Хто завгодно може надати підлітку їжу й дах, але тільки турботливі батьки, які розуміють і підтримують, здатні вказати йому правильний шлях. Тому будьте максимально обережними та дбайливими при вихованні підлітка, дуже скоро він стане дорослим, і у вас почнуться кращі часи!

                           

Поради батькам


Формула успішного виховання 
images
1.    Сприймайте креативність дитини належним чином.
2.    Навчиться помічати успіхи дитини.
3.    Розвиньте креативність у своєї дитини.
4.    Навчиться встановлювати контакт з дитиною.
5.    Визначайте раніше невизнані або невикористані можливості дитини.
6.    Підтримуйте бажання дитини працювати самостійно, якщо вона цього потребує.
7.   Давайте дитині свободу вибору галузі й методів досягнення мети.
8.   Створюйте умови для конкретного втілення творчих ідей дитини.
9.   Заохочуйте дитину до участі у груповому творчому процесі.
10. Заохочуйте до роботи над проектами, запропонованими самою дитиною.
11. Не тисніть на дитину, створюйте вільну, невимушену атмосферу.
12. Схвалюйте результати діяльності у якійсь одній галузі з метою спонукати бажання випробувати себе в інших видах діяльності.
13. Підкреслюйте позитивне значення індивідуальних особливостей дитини.
14. Шукайте потенційні можливості дитини, якщо вона у чому-небудь відстає.
15. Підтримуйте своїм авторитетом дитину, що висловлює відмінну від інших думку і у зв’язку з цим відчуває тиск з боку своїх однолітків.
16. Створюйте ситуації, за яких ваша дитина, що не виявляє особливих успіхів у навчанні, матиме можливість тісного спілкування зі здібнішою дитиною.
17. Допомагайте дитині знаходити в її фантазіях зв’язок із реальним світом.
18. Виявляйте терпиме ставлення (принаймні тимчасово) до можливого безладдя у зв’язку з творчою роботою дитини.
19. Заохочуйте максимальне залучення дитини до творчої роботи зі старшими дітьми.
20. Постійно переконуйте дитину, що ви для неї є однодумцем, а не опонентом.

Що потрібно і що не потрібно робити батькам під час шкільних канікул


Kanikuly2
Порада 1.  Заздалегідь продумайте, як будуть організовані канікули вашої дитини.Навчальне навантаження  на сучасних школярів досить велике. Їх навчальний день не рідко перевищує за своєю тривалістю робочий день дорослих. Від того, як дитина відпочине в канікули, багато в чому залежить її  працездатність і успішність в навчанні.
Порада 2. Прогулянки, ігри та спортивні заняття на свіжому повітрі – ось кращий відпочинок після шкільних занять. Ми часто недооцінюємо значення прогулянки для нормального росту та розвитку дітей. Тому в канікули у вашої дитини не повинно бути «рухового голодування».
Порада 3. У канікули необхідно подбати і про безпеку дитини. У зимову пору року чимало хвилювань  додає ожеледиця, а також настільки улюблені нашими дітьми катання на санках, лижах, ковзанах. Переконайтеся, що все спортивне спорядження справно і в повному порядку. Не зайвою, напевно, буде і відповідна екіпіровка для цих зимових розваг.
Порада 4. Час, коли дитина лягати спати, снідає, обідає і вечеряє, в канікули має залишатися тим же, що і в звичайні дні. Це, звичайно, не означає, що неприпустимі деякі відходження від режиму, але вони повинні бути в межах розумного.
Порада 5. Канікули – це час, коли батьки намагаються побалувати своїх дітей чимось смачним. Надмірне захоплення солодощами не тільки згубно відбивається на стані зубів, але і є фактором ризику в розвитку діабету. Радимо приділити увагу раціональному харчуванню дитини. Щоб канікули дійсно стали часом відновлення і накопичення сил, необхідно, щоб у щоденному  раціоні дитини було достатньо молочних і м’ясних продуктів, овочів і фруктів.
Порада 6. Канікули – це ще й можливість уважніше поставитися до здоров’я вашого спадкоємця. У ті дні, коли дитина навчається, важко викроїти час для візиту до лікаря. На жаль, не рідкість, коли батьки впевнені, що їх дитина здорова, а насправді, це далеко не так. Не буде зайвим нагадити і про те, що початок шкільного життя досить часто супроводжується загостренням у дитини хронічних захворювань. Тому  скористайтеся канікулами, щоб проконсультувати дитину у педіатра, отоларинголога, окуліста, стоматолога, ортопеда або іншого лікаря-спеціаліста.
Порада 7. Канікули – найбільш зручний час для екскурсій, відвідування театральних вистав, музеїв. Однак в усьому потрібна  міра: не слід щодня водити дитину на дитячі свята, вистави, карнавали. Не забувайте, що відвідування дитячих свят і видовищних заходів таїть в собі і ризик інфекційних захворювань, особливо в період епідемій.
Дотримання цих нескладних правил допоможе  Вам та вашій дитині  прекрасно  провести канікули, укріпити здоров’я та повернутись до школи відпочившими та повними сил.


Загальні правила поведінки учнів


1.1.  Учень приходить до школи за 10-15 хвилин до початку занять, чистий і охайний, в шкільній формі. При вході у школу дотримується правил ввічливості, залишає верхній одяг в гардеробі, прямує до місця проведення уроку.
1.2.  Забороняється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогненебезпечні предмети і речовини; спиртні напої, наркотики, інші одурманюючі речовини та отрути, газові балончики.
1.3.  Не дозволяється без дозволу педагогів йти зі школи і з її території в урочний час. У разі пропуску учбових занять учень повинен пред’явити класному керівнику довідку від лікаря або записку від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причину відсутності на заняттях. Пропускати заняття без поважних причин забороняється.
1.4.  Учень школи приносить необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник. Приходить до школи з підготовленими домашніми завданнями з предметів згідно з розкладом уроків.
1.5.  Учень школи проявляє повагу до старших, піклується про молодших. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
1.6.  Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
1.7.  Учні бережуть майно школи, надають посильну допомогу в його ремонті, акуратно відносяться як до свого, так і до чужого майна.
1.8.  Учні дотримуються правил техніки безпеки як під час уроків так і під час перерв.
2.  Поведінка на заняттях
2.1.  При вході педагога в клас учні встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять.
2.2.  Протягом уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими, що не стосуються уроку, справами. Урочний час повинен використовуватися учнями тільки для навчальних цілей. За першою вимогою вчителя (класного керівника) необхідно пред’явити щоденник. Будь-які записи в щоденниках учнями повинні виконуватися охайно. Після кожного навчального тижня батьки учня ставлять свій підпис у щоденнику.
2.3.  Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти руку і попросити дозвіл у вчителя.
2.4.  Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на запитання вчителя, він піднімає руку. Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення заняття, учень має право покинути клас. При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.
 3.  Поведінка до початку уроку, на перервах і після закінчення занять
3.1.   До початку уроку учень повинен:
прибути до кабінету до першого дзвінка, увійти до класу тільки в присутності вчителя і підготуватися до уроку.
3.2.   Під час перерви учні зобов’язані:
навести чистоту та порядок на своєму робочому місці; вийти з класу; рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони; підкорятися вимогам працівників школи, черговим учням; допомагати підготувати клас на прохання вчителя до наступного уроку; у разі спізнення на урок постукати в двері кабінету, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити сісти на місце.
3.3. Під час перерви учням забороняється:
бігати сходами, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор; штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу для вирішення будь-якої проблеми; вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти, заважати відпочивати іншим; палити в будівлі і на території школи.
3.3.   Після закінчення занять учень повинен:
одержати одяг з гардеробу, акуратно одягнутися і покинути школу, дотримуючись правил ввічливості.
3.4.   Черговий по класу:
знаходиться в класі під час перерви; забезпечує порядок у класі, провітрює приміщення; допомагає вчителю підготувати клас до наступного уроку; стежить і підтримує відповідні санітарні умови.
3.5.   Учні, знаходячись в їдальні:
підкоряються вимогам вчителя і працівників їдальні; дотримуються черги; проявляють увагу і обережність при отриманні і вживанні гарячих та рідких страв; вживають їжу та напої, придбані в їдальні чи принесені з собою, тільки в їдальні; прибирають за собою столові прибори і посуд після вживання їжі.
4.  Кінцеві положення

4.1.  Учні не мають права пропускати заняття без поважних причин.
4.2.  Учні не мають права знаходитися в приміщенні школи під час учбових занять не в шкільній формі.
4.3.  Учні не мають права під час знаходження на території школи та при проведенні шкільних заходів скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я та оточуючих.
4.4.  Учні не мають права знаходитися в приміщенні школи після закінчення учбових занять або позакласних заходів без дозволу працівників школи.


********************************************************************************************************************************************************

Поради батькам підлітка

Сім навичок високоефективних підлітків

Для підлітків життя – не дитячий майданчик, життя – це джунглі. І бути батьком підлітка – це теж не прогулянка в парку. Шон Кові у своїй книзі «Сім навичок високоефективних тінейджерів» постарався надати «компас, який допоміг би підліткам та їх батькам зорієнтуватися в щоденних проблемах, з якими вони стикаються».


Як вони будуть справлятися з тиском однолітків? Яка мотивація? Успіх чи неуспіх? Життя підлітка повне складних проблем і доленосних рішень. Як батько ви несете відповідальність за допомогу в освоєнні їм етики й базових життєвих принципів, які допоможуть підлітку досягти бажаних цілей і жити успішним життям.

Хоч це, звичайно, і добре – розповідати дітям, як їм правильно прожити своє життя, але «підлітки більше спостерігають за тим, що ви робите, ніж прислухаються до того, що ви говорите», – каже Кові. Тому практикуйте те, що ви проповідуєте. Ваш приклад може сильно вплинути.

Сам Кові теж досяг успіху, слідуючи батьківському прикладу. Його батько, Стівен Кові, написав книгу «Сім навичок високоефективних людей», що була продана в кількості більше 15 мільйонів екземплярів. Шон пішов у батька й ніколи не лінувався. Його власна книга також стала затребувана і розійшлася тиражем понад 2 млн примірників. Ось ті сім навичок і кілька порад, описаних у книзі, які допоможуть вашій дитині.

Бути превентивним. Превентивність – це ключ до запуску інших навичок. Допоможіть своєму підлітку взяти під контроль власне життя і нести за нього відповідальність. Превентивні люди розуміють, що вони самі відповідальні за своє щастя чи нещастя. Вони не звинувачують інших за свої власні вчинки або емоції.

Починати з кінця. Якщо підлітки не прояснили для себе, яке місце вони хотіли б посісти в цьому житті, якщо їм не ясні цінності, цілі і чого вони самі варті, вони будуть блукати, марно витрачати час і коливатися під впливом думок інших людей. Допоможіть своїй дитині сформулювати свою особисту місію, яка виступатиме в якості «дорожньої карти», буде направляти та вести її у процесі прийняття рішень.

Відбирати найважливіше. Ця звичка допомагає підліткам визначитися з пріоритетами і управляти своїм часом так, щоб зосередитися та завершувати найважливіші речі в їх житті. Відокремити головне від другорядного – також означає навчитися долати страхи та бути сильним у важкі часи, жити життям згідно з тим, що має в ній найважливіше значення.

Думати взаємовигідно. Підлітки можуть навчитись вірити в те, що завжди можна створювати безпрограшну атмосферу у відносинах. Така навичка заохочує думку, що в будь-якій дискусії або ситуації обидві сторони можуть досягти взаємовигідних рішень і отримати обопільну користь. Ваш підліток буде вчитися радіти досягненням інших, замість того, щоб бачити в них загрозу для себе.

Прагнути спочатку зрозуміти, а потім бути зрозумілим. Оскільки більшість людей не дуже-то й добре слухають один одного, одним з найвидатніших розчарувань у житті є почуття, що тебе не зрозуміли. Тому, таке вміння допоможе отримати вашому підлітку одну з найважливіших навичок ефективного спілкування - активне слухання.

Синергія. Синергія досягається тоді, коли дві або більше людини працюють разом для того, щоб створити щось краще, ніж це міг би зробити кожен з них окремо. Завдяки цій навичці підлітки дізнаються, що не повинно бути «твого шляху» або «мого шляху», а також, що спільний шлях – це більш успішний шлях. Спільні дії дозволяють підліткам зрозуміти значення відмінностей і краще цінувати інших людей.

Гострота світосприйняття. Підлітки ніколи не повинні бути настільки перевантажені, щоб не мати часу займатися собою. Коли підліток відточує самого себе, він тримає свою особистість у «бойовій готовності», а значить, може краще справлятися з викликами життя. Це значить, що йому необхідно регулярно оновлювати та зміцнювати чотири ключові складові – тіло, мозок, серце й душу.

Яку пораду ви візьмете на озброєння? Чи можете додати щось своє?


ПОРАДИ БАТЬКАМ









і на що, вірою ...

Комментариев нет:

Отправить комментарий